MIVA zet zich in om basisvoorzieningen als gezondheidszorg en onderwijs wereldwijd bereikbaar te maken voor de meest kwetsbaren. We ondersteunen lokale hulpverleners, die mensen in afgelegen gebieden helpen met vervoer, communicatie en toegang tot duurzame energie. Om zo hoop te bieden op een betere toekomst. MIVA werkt nauw samen met het Liliane Fonds en met lokale partnerorganisaties in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Ons werk kunnen we doen dankzij de steun van vele donateurs in Nederland.
Vanwege de tijdelijke afwezigheid van onze collega, zijn wij op zoek naar een:
Medewerker Donateursbeheer
Dit betreft een tijdelijke, betaalde functie voor 16 uur per week (met eventueel een uitloop naar 28 uur per week op piekmomenten) gedurende 6 maanden.
Wij omarmen diversiteit omdat we geloven dat we met een divers medewerkersbestand tot de beste resultaten komen. Een positieve organisatiecultuur is daarbij essentieel; we spannen ons daarom extra in voor een inclusieve werkomgeving, waarbij iedereen zich welkom, gezien en gewaardeerd voelt. In lijn met onze missie
Wat ga je doen?
Als Medewerker Donateursbeheer ben je eerste aanspreekpunt voor donateurs van MIVA. Je beantwoordt binnenkomende telefoontjes en e-mails, verwerkt donaties en je biedt ondersteuning bij fondsenwervende activiteiten gericht op particuliere donateurs.
Je maakt onderdeel uit van het team Donateursbeheer van het Liliane Fonds, met wie MIVA een personele unie vormt, en zal in de dagelijkse praktijk ook administratieve werkzaamheden voor het Liliane Fonds uitvoeren. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor het op een kwalitatief correcte en efficiënte wijze afhandelen van vragen, klachten, giften, incasso’s, schenkingen en overige mutaties binnen de administratie.
Door jouw werk maak je impact op de zichtbaarheid en effectiviteit van MIVA.
Wie ben jij en wat breng je mee?
· Je hebt ervaring met en kennis van het de uitvoering van administratieve werkzaamheden.
· Je werkt nauwkeurig, ook tijdens drukke momenten.
· Je bent klantgericht, je staat donateurs vriendelijk te woord via telefoon en e-mail.
· Je beheerst de Nederlandse taal zowel mondeling als schriftelijk op ten minste C1/C2 niveau.
Ten slotte herken je jezelf in de kernwaarden van MIVA: vertrouwen, verbinding en openheid.
Wat biedt MIVA?
Bij MIVA werk je voor een organisatie met een concrete missie. Wij geloven in mensen die zich inzetten om anderen te helpen. Samen met partners in Afrika, Azië en Latijns-Amerika helpen we al 90 jaar onderwijs en medische zorg bereikbaar te maken voor de meest kwetsbaren. MIVA voert deze activiteiten uit via het partnernetwerk van Liliane Fonds. MIVA en Liliane Fonds zijn sinds 2018 verbonden in een eenheid van bestuur en huisvesting.
We bieden een inspirerende, inclusieve werkplek en goede arbeidsvoorwaarden, met oog voor je persoonlijke wensen en omstandigheden.
Je ontvangt een salaris tussen € 3.087,- en € 3.087,- bruto per maand (op basis van een fulltime dienstverband van 38 uur per week) bij een aanstelling voor 6 maanden. Voor de overige arbeidsvoorwaarden zie https://www.lilianefonds.nl/werken-bij/het-liliane-fonds-als-werkgever/. Het betreft de arbeidsvoorwaarden van zowel MIVA als het Liliane Fonds.
De actuele eNPS (employee Net Promotor Score) van het Liliane Fonds en MIVA is zeer hoog (april 2025), wat betekent dat het overgrote deel van onze medewerkers het Liliane Fonds bij een vriend of kennis zou aanbevelen als werkgever.
Geïnteresseerd?
Als je jezelf herkent in dit profiel, ontvangen we graag uiterlijk 28 april je curriculum vitae. In plaats van een motivatiebrief vragen we je antwoord te geven op de volgende vragen (maximaal 150 woorden per antwoord):
1. Kan je kort omschrijven voor welke administratieve taken je in je huidige/vorige functie verantwoordelijk was?
2. Wat zijn voor jou de succesfactoren in het goed afhandelen van een klacht?
3. Wat is voor jou klant- en servicegerichtheid?
Stuur je reactie per e-mail naar het HR-team van het Liliane Fonds, dat de werving en selectie voor MIVA faciliteert: sollicitatie@lilianefonds.nl of solliciteer via de knop op onze website. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Karolien Lahnstein, via 073-518 94 20.